Sunday 1 April 2012

hey there...actually td aq tgk nona isu psal "platonik" noe what platonik?...hmm..not sure how to explain so i think y not u guys read post yg aq copy dri blog someone..so hope u guys fhm...

Platonik? apa tu? aish.. hehe.. 1stly assalamualaikum n salam 1 malaysia kepada semua yang sudi baca entry ni.. hikhik...actually saja jer.. tertarik ngan tajuk Nona ari ni.. Cinta / Sahabat Platonik..Mesti ada yang dah tahu..aku yakin punya.. tp ada jugak yang belum tahu.. actually.. aku pun baru tau..sebab tu pun aku nengok nona tadi.. baru lah aku tau.. hihihi...for your infomation... platonik ni maksud dia melalui kefahaman aku sendiri selepas nengok nona tadi.. pada aku platonik ni adalah satu hubungan persahabatan di antara lelaki dan perempuan yang sangat rapat tanpa wujudnya perasaan cinta..berkongsi segalanya antara satu samalain.. sentiasa berdua lah...means mana ada mesti meke berdua..kira sahabat sejati.. tp..susah tau nak cari pasangan platonik ni..sebab..ramai yang ada sahabat mcm ni.. tp saya yakin..dalam ati salah sorang mesti akan terdetik perasaan cinta ke apa ke.. ea tak?

selalunya sahabat platonik ni.. dia takkan ada sikit pun perasaan cinta dalam persahabatan meke.. kalau ada pun mungkin rasa cemburu atau rasa kehilangan jika salah sorang tiada disisi...

for example aku la. ada je sahabat lelaki..mang rapat lah ngan dia.. kemana aja..ke kelas.. kebandar.. ke mana saja..mesti ngan dia..masalah..suka duka..semua tu mesti ngan dia.. dia ada gf.. aku pun ada gf.. dulu lah.. hahah..skrg single.. mesti dengan dia.. tp selalunya masalah yg timbul bukan dari kami..tp dari pasangan kami.. means.. awek dia jeles.. pakwe aku jeles.. last2.. aku putus.. dia still ngan gf dia..tp kadang2 aku rasa sedih sebab jeles.. hahahaha... tak elok kan.. pernah jugak kami gurau2..susah2 kapel dua je la.. tp ... aaaaaaa.. tak boleh..sebab dah set dalam kepala yang kite ni sahbat.. nak tukar kepada cinta2 ni..adoii.. aishh..tak boleh..

kalau kita jalani hubungan persahabatan ini kena dengan caranya,.percayalah hubungan ni pasti akan lebih erat dan berkekalan.. kalau ada lah dalah ati salah sorang rasa cinta tu..percayalah.. pasti akan goyah sikit  demi sikit..

so pada korang mcm na?? ada tak yang memiliki sahabat platonik ni???kalau korang nengok citer zaman skrg.. hebat je persahabatan.. last2... so dats not platonik :) sebab salah sorang tu ada rasa ehem.. atau mungkin dia rasa ehem2 ni sebab dia tersedar yang dia takda sapa2 dah dekat sisi dia..melainkan sahbat dia.. ermm.. entah lah..tak reti aku nak membuat konklusi.. 


i think x slah lain jantina jadi bff ...slagi x mlampaui batas...rite?...agree?..ada org fikir yg bnda tu x mungkin jadi....but nothing impossible skarang kan...(i dont know y i keep saying this word)...alah sma ja dgn prempuan kawan dgn prempuan(bff)..share everything together...share opinion..share feeling..not feeling antara satu sma lain..tp feeling about...apa2 ja lah....

but sometime aq ada jgak trfikir...kan normal for girls klu nmpk or like someone...like 'accidental' meet someone yg bleh kta can make that girl melt lah kan....so she will share that feeling to her boy bff tu...kan...so...mbm sometimes depa pn ada feeling jgak...mb depa like feel jealous kan...tp boys pndai hide their feeling kan...kdng2 kita x kan prasan if our friend ...i mean.."boy" la kn....klu girls i think ssah la utk hide depa pnya feeling...but ada jgak org yg or lbih detail perempuan  yg sgt pandai sembunyi..xdak lah sorok2 ka apa..nih sorok feeling...like one of my friend said..."u will never noe when i'm in love or anything"...thats great kan...so xdak lah nmpk sgt kan....bknnya keras hati tpi...im not sure lah sbenaqnya mcm mna...tp mmg cool ah...


nothing else i can say ....

to my friend--i hope our friendship stay forever...if ada hard feeling kita just luahkan...xmo simpan lma2 ya...spanjang nih aq rsa like i byk susahkn ang kan sbb apa2 masalah ja sma aq habaq kat ang...nnt berat kpala ang jnoh plk...so firstly aq nk sorry byk2 kat ang ...tu pn klu ang bcalah kan...if lah...serious aq ckp aq srabut gla ang wat mcm nih weyh......so please..aq nk men game pn x senang tau...

-sorry-
assalamualaikum.. :-)

No comments:

Post a Comment